摄影

关于
Travelling Alone - Passenger

青石的街道向晚:

比起歌手,Passenger更多的时候是被称作吟游诗人,一位走走停停,在列车上写写画画,独自告别一个又一个城市的诗人。无论是伤感的回忆,还是关于爱的絮语,Passenger的歌曲总是能将这些感动融入进柔软的旋律中,让整个世界都好似静了下来。Passenger的MV总是不会让人失望,在旅行中似曾相识的画面,孤独但并不阴郁的场景,特别要推荐的David,Catch in the dark的MV,简直每一个画面都能作为桌面背景,还有,Passenger专辑的收入一直是全部捐献给unicef,所以从头至尾,每一个环节,Passenger的歌曲都是对精神的抚慰。

Travelling  Alone-Passenger

Australian man, Scandinavian town
澳大利亚的他 皮肤带着北欧的棕褐
Kicking stones around the square
广场上百无聊赖的他踢着石头
He sat for a while, forced out a smile
或是安静的坐着 脸上印刻着深深的笑意
As if someone would care
像是旁人会注意到似的
Said I’m a long way from the gold coast
他说 我从黄金海岸跋涉而来
Furthest I’ve ever known
那可是有名的潜水地
This just ain’t my home
哦 这里不是我的家
It was my wife’s idea but she’s no longer here
这是我妻子 我最爱的她的家 不过她已经不在了
She left me travelling alone
她留我一人孤独旅行
Oh I never heard silence
哦 我从未听闻无言的沉默声 
Ring out like a bell
像是鸣响的钟声
I never heard silence
从未听闻无言的沉默声 
like last night in my expensive hotel
正如昨晚在我昂贵的酒店房间
See I’m loving a shadow, 
我爱上孤独的幻影 
trying to catch the rain
即便是雨中我也要追寻
I never heard silence, 
但我从未听闻无言的沉默声 
like I heard it today
直到今天
Well she walked out of the hotel
她悄无声息的离开了酒店
I could still smell the smoke, 
我仍能闻到他
of a burning heart left inside
炽热的心燃烧的余烟味
She said men are all assholes and life’s a bad joke
她说男人都是这样 生活就是场愚弄的玩笑
She laughed and started to cry
她笑着 却开始流泪
Well 10 years with this man and a life time of plans
她说 我跟这个男人相守了十年 还打算一辈子相守
You know I loved him to his bones
我爱他爱到骨子里
but now I’ve lines on my skin and he’s traded me in
而我脸上出现皱纹时 他就抛弃了我
Left me travelling alone
他任我独自远行
Oh I’ve never heard silence
哦 我从未感受过无言的沉默 
It hit me like a train
来吧 听听我像是火车般的叨叨絮语
I’ve never felt silence
我从未听过无言的沉默声 
Like my blood courses through my veins
像是血液涌流过我的血管
Oh I’m loving a shadow
哦 我爱上孤独的幻影 
and I’m trying to catch the rain
即便是雨中我也要追寻
I never heard silence
但我从未听闻无言的沉默声 
Like I heard it today
直到今天
I never felt silence
但我从未听闻无言的沉默声 
Like I felt it today
直到今天

评论
热度(5)

© 某在斯 | Powered by LOFTER